COVID-19. Mesures de Seguretat per accedir a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Concert extraordinari

Revisiting Bach

  • Dates 14 i 15 de maig 2021
  • Preu entrades 25 €
  • Sala Sala 1 Pau Casals
  • Cicle Concert extraordinari

Com pot sonar la música de Bach des d’una orquestra moderna? A l’època de Johann Sebastian Bach, transcriure, elaborar i adaptar músiques pròpies o alienes era un procediment del tot habitual. Bona part del material que nodreix les cantates de Bach apareix, d’alguna manera i amb més o menys alteracions, en altres composicions de l’autor, amb independència de la seva finalitat.

El Preludi i Fuga BWV 552, un dels més llargs i elaborats de la producció organística de l’autor, sintetitza l’estil francès, italià i alemany en una sola obra. L’orquestració d’Arnold Schoenberg posa en joc dos universos radicalment diferents: la composició inconfusiblement bachiana amb una orquestració moderna a l’antípoda de la sonoritat ideada per Bach. El resultat és una proposta sorprenent i desconcertant.

El joc amb les traces i amb les referències múltiples és característic de la música de Raquel García Tomás, que en aquesta ocasió recorre a Bach per presentar un treball de nova factura. Clou el programa Petruixka, un dels tres ballets clàssics que conferiren fama mundial a Igor Stravinsky ideat per als Ballets Russes de Serge Diaghilev.

Johann Sebastian Bach / Raquel García-Tomás: Nova obra (2021) 15' - Estrena mundial. Encàrrec de L'Auditori
Johann Sebastian Bach / Arnold Schönberg: Transcripció del Preludi i Fuga en Mi b “St. Anne”, BWV 552 (arr. 1928) 15'
Igor Stravinski: Petruixka (1910-11, rev. 1947) 40'

Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)

Cor Canta + Cor jove participatiu
Shiyeon Sung, direcció

Concerts relacionats

Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies.