Temporada Simfònica 20-21

Re-Visions simfòniques

Escolta’l a Spotify
  • Dates 7 i 8 de maig 2021
  • Preu entrades 25 € / 35 € / 45 € / 55 €
  • Sala Sala 1 Pau Casals
  • Cicle Temporada Simfònica 20-21

Inclòs als abonaments

La gènesi de la Quarta simfonia de Robert Schumann és un dels primers casos, en la història de la música, de revisió i transformació profunda d’una simfonia. Si bé va ser composta i estrenada el 1841, no va ser fins a deu anys després que l’autor donà per bona una reorquestració de la mateixa que alleugeria significativament una instrumentació atapeïda. L’estructura de la peça també va ser alterada: diversos fragments es van suprimir i altres hi van ser agregats.

Igor Stravinsky revisita els concerti grossi barrocs en l’estil de Johann Sebastian Bach per compondre el seu Concert per a violí, una obra brillant i de caràcter cambrístic que deixa a un segon pla l’exhibició virtuosa del solista per centrar-se en l’entramat dialògic entre el violí i el conjunt instrumental.

La Passacaglia, op. 1 d’Anton Webern és una obra insòlita en el seu catàleg. Tot i ser la primera composició amb què l’autor es va presentar al públic, aquesta concentra tot un llegat heretat de la tradició tardoromàntica. La influència de la Quarta simfonia de Johannes Brahms o de la Nit transfigurada del seu mestre Arnold Schoenberg és palpable en una partitura que pren el model barroc de la passacaglia, un baix recurrent al llarg de diverses variacions.

Anton Webern: Passacaglia per a orquestra, op. 1 (1908) 10'‎
Igor Stravinski: Concert per a violí en Re (1931) 21'‎
Robert Schumann: Simfonia núm. 4 en re m, op. 120 (1841 / rev. 1851) 33'‎

Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)

Daniel Hope, violí
Anja Bihlmaier, direcció

Concerts relacionats

Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies.