COVID-19. Mesures de Seguretat per accedir a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Enrere

L'Auditori inaugura una temporada d'amor i odi amb Sheku Kanneh-Mason, Duncan Ward, Bernat Vivancos i l'OBC

Aleix Palau
L'Auditori inaugura una temporada d'amor i odi amb Sheku Kanneh-Mason, Duncan Ward, Bernat Vivancos i l'OBC

El tàndem britànic format pel violoncel·lista Sheku Kanneh-Mason i el director Duncan Ward, interpreta el Concert per a cello d'Elgar.
L'OBC farà sonar una selecció del Romeu i Julieta de Prokófiev i realitzarà l'estrena mundial d'U de Bernat Vivancos.
El concert inaugural es podrà seguir diumenge a les 11 h en directe i de forma gratuïta a través de L'Auditori Digital.
La Sala 1 Pau Casals estrena un avancé que permet ampliar l'escenari i acollir grans produccions simfòniques en temps de pandèmia.
L'Auditori inaugura una nova temporada amb el primer concert de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Dos dels joves artistes britànics més destacats de l'actualitat, el director Duncan Ward i el cellista Sheku Kanneh-Mason, interpretaran una obra cabdal de la música anglesa: el Concert per a violoncel d'Edward Elgar.
El concert es completarà amb l'estrena mundial d'U, de Bernat Vivancos, que s'estrena com a compositor convidat de la temporada. Tancarà la cita una selecció del Romeu i Julieta de Prokófiev.
D'aquesta manera, Sheku Kanneh-Mason torna per tercera vegada a L'Auditori interpretant una obra que coneix en profunditat i que ha tingut ocasió d'enregistrar pel segell DECCA acompanyat de Simon Rattle i la London Symphony Orchestra. Respecte al director Duncan Ward, puja per segona vegada al podi de la Sala 1 amb aquest ambiciós programa que comptarà també amb una nova obra de Bernat Vivancos, un encàrrec de L'Auditori amb què inicia la seva residència a la casa durant la temporada 21-22.

Per a aquesta temporada, cal destacar la construcció d'un avancé a l'escenari de la Sala 1 Pau Casals que permet guanyar espai i recuperar les produccions simfòniques que són pròpies de la temporada de l’OBC i que l’última temporada eren impossibles de garantir amb la situació sanitària. D'aquesta manera, l'OBC reprendrà el gran simfonisme i el públic podrà tornar a gaudir de la força i la potència de l'instrument complet. Aquesta solució tècnica permet, a més, assegurar la distància de seguretat entre els músics sense haver de renunciar a interpretar el repertori simfònic més corpulent.

La temporada 21-22 centra la seva programació en el tema de l'amor i l'odi i durant aquesta tardor ens permetrà gaudir de grans projectes.

En el cas de l'OBC, cal destacar la presència de Ludovic Morlot, que dirigirà la segona suite de Daphnis et Chloé de Ravel, a més D’un matin de printemps de la compositora francesa Lili Boulanger, un programa que Morlot afrontarà en substitució de Lionel Bringuier. Tampoc podem oblidar una obra de sensibilitat extrema com són les Variacions Enigma d’Elgar, que dirigirà Kazushi Ono. Títol que contrastarà, en el mateix concert, amb l’estrena nacional de Moment of blossoming del compositor japonès Toshio Hokosawa, obra interpretada pel solista de trompa de la Filharmònica de Berlín, Stefan Dohr, que torna amb l’OBC.

Matthias Pintscher dirigirà a una de les obres més representatives del lied simfònic, La cançó de la terra de Gustav Mahler, que tindrà al tenor Michael Schade i al baríton José Antonio López com a solistes. Absolute Jest ens portarà al John Adams més genuí amb la batuta de Nuno Coelho, un dels directors més estimats de l’OBC, que també dirigirà el Vivace del Quartet de corda n. 16 en Fa de Beethoven, que comptarà amb el Quartet Casals com a formació solista dintre de l’OBC.

Thomas Adès, un dels compositors més aclamats de l’actualitat, tancarà la seva residència com a compositor convidat de L’Auditori, iniciada la temporada passada, dirigint obres seves amb l’OBC, alguna d’elles estrenes nacionals, com Märchentänze, que comptarà amb el violí solista de Pekka Kuusisto. Thomas Adès serà també a la temporada de Cambra de L’Auditori, on oferirà el Winterreise de Schubert des del piano i amb la veu del cèlebre baríton anglès Ian Bostridge.

Un dels plats estrella de la temporada de tardor de L’Auditori serà el programa Cinderella, que reunirà als cantaors María José Llergo i Pere Martínez, amb Marco Mezquida i Carles Marigó al piano per fer l’estrena mundial de Tres amores oscuros d’Enric Palomar. Un programa que dirigirà Josep Caballé. I ja al desembre el virtuós violinista japonès Fumiaki Miura unirà esforços amb el també violinista i director Pinchas Zukerman per fer el Doble concert de Bach. Tancarem l'any amb la directora Anja Bihlmaier, que dirigirà un programa que destaca per la Segona de Sibelius i el Concert per a clarinet de Nielsen amb l'excel·lent clarinetista sevillà Pablo Barragán.

En el camp de la Música Antiga, hem de destacar l'esperada visita de Jordi Savall, que seguirà oferint la integral de les simfonies de Beethoven amb les seves formacions. Ara serà el torn de la Sisena i la Setena. La Música de Cambra tindrà un concert inaugural de luxe que repassarà l’obra vocal de Robert Gerhard amb la soprano Maria Hinojosa, la mezzo Anna Alàs i els pianistes Francisco Poyato i Anna Creixells.

I pel que fa a les músiques modernes, hem de destacar, dintre del Sit Back, el concert de Kings of Convenience, amb les localitats ja exhaurides, i Pau Vallvé. De les Sessions, ens fixarem en el concert de Xavi Torres, un encàrrec de L’Auditori en el qual el pianista revisitarà les simfonies de Beethoven amb clau de jazz.

La Banda Municipal seguirà apostant per la nova creació, la producció bandística i els grans clàssics, amb obres com Un americà a París o El amor brujo i també realitzarà un concert de musicals de Broadway i un altre amb àries d’òperes de Puccini i Verdi.

Els concerts familiars oferiran alguns dels clàssics de la casa i recuperaran dos dels espectacles més significatius creats en els darrers anys: Out of the cage i Banda Ampla.