COVID-19. Mesures de Seguretat per accedir a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

  • Ludovic Morlot: ”Vull que tothom se senti orgullós del projecte de l’OBC”

    Ludovic Morlot: ”Vull que tothom se senti orgullós del projecte de l’OBC”

    El nou director titular de l’OBC ha explicat als mitjans la seva visió i reptes amb la formació.
    Aquest cap de setmana dirigirà el seu primer programa des que ha estat nomenat amb obres de Bach, Betsy Jolas, Schumann, Carter i Mahler, i el pianista Pierre-Laurent Aimard.



    Ludovic Morlot, que serà el nou director titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya a partir de la propera temporada, torna aquest cap de setmana al capdavant de la formació per dirigir el programa titulat Allò que em diu l’amor, amb obres de Bach, Betsy Jolas (estrena nacional), Schumann, Carter i Mahler, i amb el pianista Pierre-Laurent Aimard com a solista convidat.

    En el seu retorn a L’Auditori, el director francès ha destacat que “l’OBC és un instrument increïble, amb una gran qualitat i on espera que hi hagi un intercanvi d’inspiracions mútues amb els músics”.

    La tria de Morlot per dirigir l’OBC ha estat la culminació d’un procés de recerca iniciat fa tres anys i que vol ser l’impuls definitiu al nou projecte artístic de l’OBC i L’Auditori per al futur. La decisió és fruit d’un treball intens de la direcció artística de L’Auditori i ha comptat, també, amb la implicació i complicitat dels membres de l’Orquestra.

    En aquest sentit, Morlot ha subratllat que vol fer una feina perquè “tothom se senti orgullós del projecte de l’OBC i de L’Auditori, tant els membres de l’orquestra com els públics de la casa i la ciutat. Barcelona és un imant cultural amb una gran projecció i un lloc on inspirar-se”.

    Per part de L’Auditori, el seu director, Robert Brufau, ha remarcat que “amb Ludovic Morlot al capdavant, l’OBC se situa en l’àmbit internacional per defensar el paper que la música simfònica ha de jugar al segle XXI. Morlot ha demostrat ser capaç d’impulsar el creixement artístic de grans formacions que, gràcies al seu lideratge, han aconseguit grans fites. La modernitat i el rigor formen part del seu ADN com a artista, i això es fa evident en tot el que fa, des de la gestió fins a l’escenari, amb plena consciència dels reptes de la societat actual”.

    Entre els ambiciosos projectes d’aquesta nova etapa, Ludovic Morlot impulsarà la presència de l’orquestra a l’entorn digital, els enregistraments discogràfics, les residències internacionals, els programes de desenvolupament de talent i el creixement de l’orquestra, amb la incorporació de nous talents a la família de l’OBC.

    “Per tal d’apropar a les famílies i als diversos públics, vull explorar diferents tipus de formats i presentar la música clàssica d’una manera alternativa. És important construir projectes des de dins però pensant en la comunitat, a més de potenciar i crear un vincle fort amb el talent local. A més, vull portar noves veus i artistes”.

    En aquest sentit, Ludovic Morlot vol posar en relleu “els músics i compositors locals, investigar sobre el repertori català pensant més en la projecció local i per a la ciutadania que no pas en la fama internacional” que, apunta, “no ha de ser el nostre objectiu, sinó el resultat natural de la tasca que durem a terme”.

    El nou titular de l’OBC també ha posat l’accent en la important tasca de digitalització de L’Auditori a través de la plataforma L’Auditori Digital i el segell discogràfic de la casa, que “són una porta a nous públics i una brillant forma de difondre la música menys coneguda”.

    Respecte al repertori que dirigirà al capdavant de l’OBC, Morlot ha comentat que “tinc diverses idees, però primer vull escoltar l’organització per conèixer de primera mà les necessitats de L’Auditori i l’OBC. M’agrada la visió de treballar sobre programes temàtics, ja que amb això creem un punt d’atenció sobre el que el públic pot reflexionar i connectar-se amb la música”.

    L’ímpetu, l’elegància i la intensitat de Ludovic Morlot sobre l’escenari li han valgut l’estima d’espectadors i orquestres d’arreu, des de la Filharmònica de Berlín fins a l’Orquestra Simfònica de Boston. Ludovic Morlot, nascut a Lió, França (1973), és actualment director emèrit de l’Orquestra Simfònica de Seattle, títol honorífic que se li ha concedit per la feina extraordinària que va realitzar durant els seus vuit anys com a director titular de l’orquestra.

    De l’època a Seattle, en destaquen propostes innovadores de programació i la realització d’una vintena d’enregistraments pels quals va ser reconegut amb cinc premis Grammy. Sota la seva direcció es van realitzar encàrrecs d’obres tan importants com Become Ocean de John Luther Adams, guanyadora del Pulitzer el 2014, i la distinció que la Simfònica de Seattle va guanyar com a Orquestra de l’Any 2018 als premis Gramophone.

    A més, des de 2019, Ludovic Morlot és artista associat de l’Orquestra Filharmònica de la BBC amb qui ha mantingut una estreta relació durant molts anys.

    Anar al contingut
  • L’Auditori presenta la seva programació d’hivern amb un nou projecte coral i el retorn de Ludovic Morlot, nou titular de l’OBC a partir de la propera temporada

    L’Auditori presenta la seva programació d’hivern amb un nou projecte coral i el retorn de Ludovic Morlot, nou titular de l’OBC a partir de la propera temporada

    Una setantena de concerts amb grans noms com Evgeny Kissin, Xavier Sabata, Janine Jansen, Teodor Currentzis, Núria Rial, Valery Gergiev, Matthias Pintscher, Nicola Benedetti, Ian Bostridge i Philip Sparke.
    Títols de referència del repertori simfònic, com Scheherezade, La Consagració de la primavera o Don Quixote, conviuran amb la nova creació de Joan Magrané, Bernat Vivancos i Kaija Saariaho i la recuperació patrimonial.

    El conjunt vocal O Vos Omnes, dirigit per Xavier Pastrana, farà una residència de tres anys a L’Auditori i realitzarà un enregistrament discogràfic amb música de Manuel Oltra dins del segell de L’Auditori

    L’OBC farà una gira pel territori que la portarà a Reus i Lleida durant el mes de febrer i participarà al Festival Rakhmàninov de L’Auditori amb la integral de concerts per a piano interpretats per Denis Kozhuhkin.

    El Festival Emergents oferirà una marató de música de cambra amb els nous grups del moment i convidarà a Alondra de la Parra per dirigir l’OBC.

    Presentació del nou treball de The Divine Comedy i concert de Coros de Medianoche, un projecte d’Enric Montefusco amb Albert Pla, Maria Arnal, Niño de Elche, Nacho Vegas i Los Hermanos Cubero a la temporada Sit Back.


    L’Auditori arriba al punt central de la temporada 21-22 amb una programació d’hivern plena de grans noms locals i internacionals, una nova edició del Festival Emergents, el Festival Rakhmàninov, una gira pel territori amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, un nou projecte coral amb l’Ensemble O Vos Omnes i l’aposta ferma per la nova creació.

    Gaudirem de figures imprescindibles del circuit internacional, com Pierre-Laurent Aimard, Evgeni Kissin, Janine Jansen, Nicola Benedetti, Denis Kozhukin, Teodor Currentzis o Valery Gergiev. Amb especial menció a les directores Lina González-Granados, Stephanie Childress, Anna-Maria Helsing i Alondra de la Parra.

    El tret de sortida d’aquesta programació d’hivern el donarà l’OBC amb el nou director titular de la formació a partir de la propera temporada, Ludovic Morlot, que la dirigirà per primera vegada després del seu nomenament. Un programa que comptarà amb el prestigiós pianista francès Pierre-Laurent Aimard i que estarà format per obres de Schumann, Carter, Mahler, Bach i l’estrena nacional de Letters from Bachville, de la compositora Betsy Jolas.

    Kazushi Ono, que encara la recta final de la seva titularitat amb l’orquestra, dirigirà un programa tan destacat com és la Simfonia Lírica de Zemlinsky. Un llenç simfònic colossal de set moviments que comptarà amb les veus de l’extraordinària soprano Annette Dasch i el baríton català Josep Ramon Olivé. L’OBC, que durant aquest hivern farà 10 programes en 22 concerts, interpretarà també alguns dels grans títols del repertori, com Scheherezade de Rimski-Korsakov, La consagració de la primavera de Stravinsky o Don Quixote de Strauss.

    Menció especial requereix el Festival Rakhmàninov que liderarà l’OBC i que tindrà al prodigiós pianista Denis Kozhukhin fent la proesa d’interpretar els quatre concerts per a piano de Rakhnmàninov en dos caps de setmana. Kozhukhin serà un dels protagonistes de la temporada, ja que, en onze dies, el veurem fent els concerts de Rakhmàninov i també realitzant un concert de música de cambra amb la violinista Janine Jansen a l’escenari de la Sala 1 Pau Casals.

    Durant aquests mesos, l’OBC també oferirà concerts fora de L’Auditori. La formació farà una gira pel territori amb un concert al Teatre Fortuny de Reus i un altre a l’Auditori Municipal Enric Granados de Lleida. Dues cites que comptaran amb el violinista Sergei Dogadin i la directora Stephanie Childress.

    El 19 de febrer l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya serà al Palau de la Música Catalana per celebrar una de les grans compositores de l’actualitat, Kaija Saariaho, i fer l’estrena mundial de Cinc pregàries de Bernat Vivancos al costat de la soprano Núria Rial.

    Kaija Saariaho i la també anomenada Betsy Jolas seran alguns dels noms que se sumaran a l’extens nombre de compositores que podrem escoltar durant la temporada d’hivern de L’Auditori, juntament amb Carlota Baldrís, Marie Jaëll, Lili Boulanger, Pauline Viardot, Clara Schumann, Tebogo Monnakgotla, Francesca Caccini, Lotta Wennäkoski, Sofia Gubaidulina o Jane Vignery.

    A més de l’OBC, tres grans orquestres internacionals pujaran a l’escenari de L’Auditori durant la temporada d’hivern. Parlem de l’Orquestra Simfònica del Teatre Mariinsky, l’Orquestra Simfònica de Viena i l’Orquestra Simfònica SWR de Stuttgart. Ens visitaran amb els seus directors titulars: Valery Gergiev, Andrés Orozco-Estrada i Teodor Currentzis. Tres cites coproduïdes per L’Auditori i Ibercamera.


    Banda Municipal, patrimoni i nou projecte coral
    El 2022 serà l’any del centenari del naixement de Manuel Oltra, aniversari al qual L’Auditori s'hi sumarà amb l’enregistrament i concert de la seva música coral. Aquest projecte serà el tret de sortida de la residència que, durant tres anys, farà l’Ensemble O Vos Omnes, que lidera Xavier Pastrana. Una residència que aquesta temporada ens portarà, a més del projecte Oltra, l’estrena d’una obra simfònico-coral de Joan Magrané, amb l’OBC, compositor convidat de la temporada, i La Peste, de Robert Gerhard.

    La residència de l’Ensemble O Vos Omnes obrirà una nova etapa pel que fa a la música coral a L’Auditori que, en les properes temporades, ens permetrà gaudir de grups que s’estan consolidant fermament i que estan estretament vinculats al país, com Cantoria, o de incontestable trajectòria, com el Cor Francesc Valls, la Capella Reial de Catalunya o els cors del Palau de la Música Catalana.

    En l’àmbit català, hi haurà altres grans obres del repertori, d’autors com Juli Garreta, Salvador Brotons, Joan Lamote de Grignon, Eduard Toldrà i Joaquim Serra, però també un important nombre d’estrenes i obres de recent creació de compositors com Benet Casablancas amb OBC (Canti ed Estasi di Lea, basat en l’òpera l’Enigma di Lea), Bernat Vivancos amb la Banda (Organis Aurea) i amb OBC i Núria Rial (Cinc pregàries) i Joan Magrané (Obreda).

    La Banda Municipal realitzarà 9 concerts entre el gener i el març, tot destacant la presència del director i compositor Philip Sparke, una de les grans figures internacionals en l’àmbit bandístic. Sparke dirigirà l’estrena absoluta de la seva obra Hymn at Twilight, encarregada per la Banda Municipal, dintre d’un concert monogràfic dedicat a la seva música i que encapçalarà ell mateix des del podi.

    Entre els projectes de la Banda, també cal destacar el concert extraordinari que farà amb Pep Butifarra, en el marc del Festival Tradicionarius, i la interpretació del Don Joan de Strauss en l’arranjament de Joan Lamote de Grignon. Una versió que la Banda va interpretar l’any 1925 a Frankfurt convidada per Strauss i de la qual conservem la partitura manuscrita amb la firma del mateix Strauss.

    Música Antiga, Festival Emergents i Música Cambra
    En el camp de la Música Antiga destaca la interpretació de l’òpera Amadigi di Gaula de Händel amb les veus de Xavier Sabata i Núria Rial i la direcció de Dani Espasa al capdavant de Vespres d’Arnadí.

    El Festival Emergents torna un any més per donar-nos a conèixer el jove talent local i internacional. Quatre dies amb 15 concerts que reuniran més d’un centenar d’artistes i que enguany tindrà una fita extraordinària: una marató de cambra. Aquesta marató presentarà, durant 9 hores i de forma gratuïta, 7 concerts a la Sala 2 Oriol Martorell. A més, dintre del Festival Emergents l’OBC rebrà la directora mexicana Alondra de la Parra com a batuta convidada.

    En el marc de la temporada de Música de Cambra, L’Auditori presentarà, com anunciavem anteriorment, un programa amb el pianista Denis Kohukhin i la violinista Janine Jansen amb obres de Beethoven, Schubert i Brahms. A més, gaudirem dels grans trios de Schumann i Brahms amb el trio amb piano liderat per la violinista Nicola Benedetti. Per últim, cal destacar el retorn a L’Auditori del llegendari pianista rús Evgeny Kissin, que actuarà a la Sala 1 Pau Casals gràcies a la coproducció amb BCN Clàssics.


    Músiques modernes, Sampler Sèries, Escenes i projecte educatiu
    En el camp de les músiques modernes, dins del Sit Back gaudirem de The Divine Comedy, la banda liderada per Neil Hannon, que amb coproducció del Cruïlla, serà a L’Auditori per presentar el seu darrer treball i celebrar el seu 30è aniversari.

    Una altra cita imperdible serà el projecte Coros de Medianoche d’Enric Montefusco, que reunirà en un mateix espectacle a Albert Pla, Maria Arnal, Niño de Elche, Nacho Vegas i Los Hermanos Cubero.

    Durant la temporada d’hivern, L’Auditori donarà el tret de sortida dels dos grans cicles de nova creació de la casa: Sampler Sèries i Escenes. A les Sampler Sèries tindrem a tres dels improvisadors més reconeguts de l'escena barcelonina: el saxofonista Marcel·lí Bayer, el guitarrista i compositor Ferran Fages i el bateria Oriol Roca. També celebrarem Stockhausen amb un concert que ens portarà per segona vegada a L'Auditori l’Ensemble Ascolta, formació de referència de Stuttgart.

    Es realitzarà també el primer projecte de la nostra programació Escenes, amb Demoledora, que uneix a la directora i mediaturga Sara Serrano, l’actor i creador David Climent (loscorderos.sc), el músic i performer Adriano Galante (Seward) i l’arquitecta i dissenyadora Alessia Schoor. Una reflexió crítica al problema de la gentrificació i la indignitat del model d’habitatge de les grans urbes.

    Una nova creació de L’Auditori que també veurà la llum durant els propers mesos és l’espectacle del Projecte Educatiu Tutti fan piu, un projecte familiar i escolar inspirat en els sons i les melodies dels ocells i que comptarà amb la direcció musical de Marta Roma i la direcció escènica de Montse Roig. A més, tornarà Ullsclucs, l’espectacle patrimonial del Projecte Educatiu estrenat la temporada passada i que revisita l’Obra del Cançoner de Catalunya (1921-1936) amb arranjaments d’Arnau Obiols.

    El Museu de la Música celebra Gerhard al foyer de L’Auditori
    Durant el mes de març el Museu de la Música se sumarà a l’Any Gerhard amb l’exposició Tot escoltant Gerhard, que clou la celebració del cinquantenari de la mort de l'autor i que ressegueix, de manera divulgativa, la biografia, l'obra i la personalitat del compositor vallenc. L'exposició, impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, es distribueix en trenta plafons que inclouen diferents elements relacionats amb la seva música i la seva trajectòria vital. Es podrà veure al Foyer de la Sala 1 de L'Auditori coincidint amb la interpretació de La Pesta.

    Anar al contingut
  • L'Auditori se suma a La Marató de TV3 amb concerts de l'OBC, la Banda i l'estrena d'un documental

    L'Auditori se suma a La Marató de TV3 amb concerts de l'OBC, la Banda i l'estrena d'un documental

    S'habilitaran punts per fer donatius en diversos espais de L'Auditori.

    L’Auditori es bolca en la celebració del 30è aniversari de La Marató amb tres concerts i la preestrena del documental “Música, la Medecina de l'Ànima”. Unes activitats que serviran per recaptar fons a través dels diversos punts de donació que es repartiran per L'Auditori.

    El programa que farà l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya els dies 18 i 19 de desembre tindrà per protagonistes la directora Anja Bihlmaier, que torna al capdavant de l'OBC, i el clarinetista Pablo Barragán, que interpretarà el Concert per a clarinet de Carl Nielsen. Dues vetllades que es completaran amb la Segona de Sibelius i Ligura de la compositora Andrea Tarrodi. <

    Pel que fa la Banda Municipal, se sumarà a La Marató amb el seu Concert de Nadal (19 de desembre), una cita espectacular que comptarà amb les corals Carmina i Sant Jordi i la direcció de José R. Pascual-Vilaplana, amb músiques de Camille Saint-Saëns i de John Rutter.

    Per últim, el dia 15 de desembre a les 18 h, la Sala 2 Oriol Martorell acollirà la preestrena del documental “Música, la Medecina de l'Ànima”, de Ferran Llagostera. Un documental realitzat amb la col·laboració de L'Auditori i en el que hi han participat diversos col·lectius i personalitats com Jordi Savall. Aquest documental vol mostrar, d’una forma humana, sentida, respectuosa i divertida, com la música, a través de la musicoteràpia, pot afavorir el benestar mental, despertar sentiments, donar plaer, endolcir i millorar la qualitat de vida de les persones.

    La presentació de Música, la Medecina de l'Ànima” anirà a càrrec del seu director, Ferran Llagostera, i comptarà amb el compositor i sonoterapeuta José Manuel Pagán, que fa de guia durant el documental, i amb Ulrich Bosch, de la Fundació Heidehof Stiftung. Un cop visualitzat el documental, l'acte acabarà amb una actuació dels alumnes de musicoteràpia del Centre d'Educació Especial Estimia - El Niu i el Centre d'Educació Especial Moragas.

    Anar al contingut
  • L'Auditori i Ibercamera presenten els concerts de Maria Joao Pires, Pinchas Zukerman i Fumiaki Miura a Barcelona

    L'Auditori i Ibercamera presenten els concerts de Maria Joao Pires, Pinchas Zukerman i Fumiaki Miura a Barcelona

    El 3, 4 i 5 de desembre amb Pinchas Zukerman i l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya dins la temporada de L'Auditori.
    El dia 1 de desembre amb Maria Joao Pires, concert d'Ibercamera al Palau de la Música.



    El violinista Fumiaki Miura serà a Barcelona per fer dos programes molt especials en el que serà apadrinat per dos dels músics més consagrats del nostre temps: Pinchas Zukerman i Maria Joao Pires.

    El solista japonès debutarà amb l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya aquest cap de setmana (3, 4 i 5 de desembre) de la mà del violinista i director Pinchas Zukerman. Plegats interpretaran el Doble concert de Bach i Miura abordarà el Concert per a violí de Mendelssohn. Un programa que es completarà amb dues obres de capçalera d'aquest darrer compositor, com són El somni d'una nit d'estiu i la Simfonia "Italiana".

    D'aquesta manera, Pinchas Zukerman torna amb l'OBC des de la seva darrera actuació com a director i solista, l'any 2008. Una formació amb la que ja havia tocat els anys 1996 i 2002.

    Per la seva banda, el dia 1 de desembre Fumiaki Miura oferirà un concert de cambra al Palau de la Música Catalana dins del cicle d'Ibercamera i al costat de la pianista Maria Joao Pires. Interpretaran les Tres romances per a violí i piano de Schumann, la Sonata per a violí i piano en sol menor de Debussy, la Sonatina en la menor, op. 137, núm. 2, D. 385 de Schubert i la Sonata "Primavera" de Beethoven.

    Anar al contingut
  • L'OBC estrena una nova obra d'Enric Palomar amb Marco Mezquida, Carles Marigó, Lidia Vinyes-Curtis i Pere Martínez.

    L'OBC estrena una nova obra d'Enric Palomar amb Marco Mezquida, Carles Marigó, Lidia Vinyes-Curtis i Pere Martínez.

    Divendres 19 i dissabte 20 a la Sala 1 Pau Casals amb la direcció de Josep Caballé.
    El concert de dissabte es podrà seguir en directe per L'Auditori Digital.



    Un dels grans projectes de la temporada de tardor de L'Auditori és l'estrena mundial, per part de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, de l'obra Tres amores oscuros per a dos cantaores, dos pianos i orquestra, un encàrrec al compositor Enric Palomar.

    Els pianistes Marco Mezquida i Carles Marigó, la mezzosoprano Lidia Vinyes-Curtis i el cantaor Pere Martínez s'uneixen en un tríptic basat en fragments de Bodas de Sangre i Yerma, de Federico García Lorca, i en l'episodi de Tamar i Ammon de l'Antic Testament.

    D'aquesta manera, Tres amores oscuros explora la dimensió tel·lúrica, ingovernable i desbocada de l'amor a partir de rres diàlegs amorosos en què la passió és conduïda per forces ancestrals que ultrapassen la raó.

    El programa, dirigit per Josep Caballé, es completarà amb la música de ballet per a Cinderella (La Ventafocs) de Serguei Prokófiev. Una de les darreres obres d'aquest autor, escrita amb el beneplàcit de les autoritats soviètiques, poc abans de caure en un tràgic ostracisme.

    Prokófiev es basa en el conte de la Ventafocs per retre homenatge a Piotr Ilitx Txaikovski, el model insigne de la música russa per a ballet. Les Suites compilen diferents seccions del ballet i retraten vívidament diverses escenes del relat de l'heroïna, amb una brillantor orquestral inconfusible que il·lustra magistralment una història d'abast universal sobre l'opressió injusta i el rescat triomfal.

    El concert es podrà en directe el dissabte a les 19 h a través de L'Auditori Digital.

    Anar al contingut
  • Ludovic Morlot, nomenat nou director titular de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya

    Ludovic Morlot, nomenat nou director titular de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya

    El Consell Rector del Consorci de L’Auditori i l’Orquestra ha aprovat aquest matí el nomenament de Ludovic Morlot com a nou director titular de l'OBC, a la qual s'incorporarà el 2022.

    Robert Brufau: «Amb Ludovic Morlot al capdavant, l’OBC se situa en l’àmbit internacional per defensar el paper que la música simfònica ha de jugar al segle XXI».

    Ludovic Morlot: «És un honor i un privilegi ser convidat a dirigir aquests músics extraordinaris a la següent etapa i somiar junts amb un nou futur per a aquesta inspiradora institució».



    Descàrregues
    Fotos
    Video

    Descobreix la seva discografia aquí

    El Consell Rector del Consorci de L’Auditori i l’Orquestra ha aprovat aquest matí la proposta del director de L’Auditori, Robert Brufau, per al nomenament de Ludovic Morlot com a nou director titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Morlot assumirà el seu càrrec al setembre de 2022 per a les properes quatre temporades.

    El nomenament de Ludovic Morlot suposa la culminació d’un procés de recerca iniciat ara fa tres anys i l’impuls definitiu al nou projecte artístic de l’OBC i L’Auditori per al futur. La decisió és fruit d’un treball intens de la direcció artística de L’Auditori i ha comptat, també, amb la implicació i complicitat dels membres de l’Orquestra.

    Entre els ambiciosos projectes d’aquesta nova etapa, Ludovic Morlot impulsarà la presència de l’orquestra a l’entorn digital, els enregistraments discogràfics, les residències internacionals, els programes de desenvolupament de talent i el creixement de l’orquestra, amb la incorporació de nous talents a la família de l’OBC.

    Robert Brufau, director de L’Auditori, afirma que «amb Ludovic Morlot al capdavant, l’OBC se situa en l’àmbit internacional per defensar el paper que la música simfònica ha de jugar al segle XXI. Morlot ha demostrat ser capaç d’impulsar el creixement artístic de grans formacions que, gràcies al seu lideratge, han aconseguit grans fites. La modernitat i el rigor formen part del seu ADN com a artista, i això s’evidencia en tot el que fa, des de la gestió fins a l’escenari, amb plena consciència dels reptes de la societat actual».

    Per la seva part, el mestre Ludovic Morlot ha fet arribar les següents paraules: «M'ha agradat molt treballar amb els músics de l'OBC i l'equip directiu de L'Auditori per la seva energia, artesania i ofici a l’hora de plantejar els programes. El projecte actual desprén curiositat i amor per la música. És un honor i un privilegi ser convidat a liderar aquests músics extraordinaris a la següent etapa i somiar junts en un nou futur per aquesta inspiradora institució. Tinc moltes ganes d'ampliar el repertori de l'orquestra i descobrir més sobre la riquesa del patrimoni musical català. Afegir la meva veu al projecte realitzat per l'anterior director titular Kashushi Ono és un repte que assumeixo amb orgull i molta expectació».

    L’ímpetu, l’elegància i la intensitat de Ludovic Morlot sobre l’escenari li han valgut l’estima d’espectadors i orquestres d’arreu, des de la Filharmònica de Berlín fins a l’Orquestra Simfònica de Boston. Ludovic Morlot, nascut a Lió, França (1973), és actualment director emèrit de l’Orquestra Simfònica de Seattle, títol honorífic que se li ha concedit per la feina extraordinària que va realitzar durant els seus vuit anys com a director titular de l’orquestra.

    De l’època a Seattle, en destaquen propostes innovadores de programació, que abraçaven una gran diversitat de repertoris i gèneres, i la realització d’una vintena d’enregistraments pels quals va ser reconegut amb cinc premis Grammy. Sota la seva direcció es van realitzar encàrrecs d’obres tan importants com Become Ocean de John Luther Adams, guanyadora del Pulitzer el 2014, i la distinció que la Simfònica de Seattle va guanyar com a Orquestra de l’Any 2018 als premis Gramophone.

    A més, des de 2019, Ludovic és artista associat de l’Orquestra Filharmònica de la BBC amb qui ha mantingut una estreta relació durant molts anys.

    El mestre Morlot dirigeix orquestres prestigioses d’arreu del món, com la Filharmònica de Berlín, la Royal Concertgebouw, la Filharmònica txeca, Dresden Staaksapelle, la Filharmònica de Londres i l’Orquestra del Festival de Budapest, per anomenar-ne algunes. Ha estat present en diferents ocasions als festivals BBC Proms, Wien Modern i al Festival d’Edimburg, entre molts d'altres. Altres actuacions destacades recents han inclòs la direcció de la Filharmònica de Nova York i les simfòniques de Chicago i Filadèlfia. Ludovic té una connexió particularment forta amb l’Orquestra Simfònica de Boston on, de molt jove, va ocupar el lloc de director assistent. Des de llavors ha dirigit l’orquestra a Boston i al Festival de Tanglewood, entre molts altres projectes.

    En l’àmbit operístic, Ludovic Morlot fou director de La Monnaie, a Brussel·les, durant tres anys (2012-2014), on va estrenar diverses produccions com La clemenza di Tito, Jenufa i Pelléas et Mélisande. Recentment ha inaugurat la temporada 21-22 de l’Òpera de Seattle amb una actuació molt especial de La Valquíria.

    Format com a violinista, Ludovic va estudiar direcció als EUA i va continuar la seva formació a Londres, a la Royal Academy of Music i al Royal College of Music. Ludovic és professor associat a la Facultat de Música de la Universitat de Washington a Seattle i artista visitant a la Colburn School de Los Ángeles. L’any 2014, a més, va ser elegit membre de la Royal Academy of Music de Londres, en reconeixement a la seva important contribució a la música. Al llarg de la seva trajectòria, Ludovic Morlot ha demostrat un gran compromís amb les noves generacions d’artistes, amb moments tan destacats com haver estat fundador i director artístic de la Jove Orquestra Nacional de la Xina.

    El públic de Catalunya es podrà retrobar amb Ludovic Morlot la setmana del 17 de gener a L’Auditori al concert de l’OBC Allò que em diu l’amor amb obres de Bach, Betsy Jolas, Schumann, Carter i Mahler, i amb el pianista Pierre-Laurent Aimard com a solista convidat.

    Anar al contingut
  • L'Auditori presenta el nou cicle de concerts d'OBC Cambra
  • Thomas Adès dirigeix l'OBC i interpreta el Winterreise de Schubert amb Ian Bostridge a L'Auditori
  • Juanjo Mena i l'OBC estrenen mundialment una obra de Miquel Oliu