COVID-19. Mesures de Seguretat per accedir a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Enrere

Juanjo Mena i Josep Colom s'uneixen a l'OBC aquest cap de setmana

Aleix Palau
Juanjo Mena i Josep Colom s'uneixen a l'OBC aquest cap de setmana

Els pianistes Josep Colom i Alberto Rosado interpreten les grans obres per a dos pianos de Poulenc i Lutoslawski amb l'OBC.
El dissabte 6 a les 19 h i el diumenge 7 de març a les 11 h a la Sala 1 Pau Casals de L'Auditori de Barcelona.



El director Juanjo Mena, una de les batutes espanyoles més internacionals, torna aquest cap de setmana amb l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya per fer front a un programa format per obres de Poulenc, Beethoven, Ginastera i Lutoslawski.

Els pianistes Josep Colom, un dels solistes més aclamats de casa nostra, i Alberto Rosado, interpretaran el Concert per a dos pianos i orquestra de Francis Poulenc, partitura amb la que el compositor francès va arribar a la seva maduresa i que podrem gaudir a L'Auditori de Barcelona en una interpretació excepcional. Aquesta obra va ser encarregada per la princesa Edmond de Polignat, una de les principals mecenes de principis del segle passat. El concert combina la influència indefugible de l'univers sonor de Mozart amb la impressió que va causar al compositor la descoberta del gamelan balinès a l'Exposició colonial de París de 1931, present en forma de moviment perpetu al llarg de tota l'obra.

Els dos solistes també tocaran les Variacions sobre un tema de Paganini, del polonès Lutosławski, una de les pàgines més cèlebres del repertori per a dos pianos i orquestra, que traslladen la fascinació del compositor pel Caprici n. 24 de Niccolò Paganini i les possibilitats de variació virtuosa.

L'OBC farà sonar les Variaciones concertantes, on Alberto Ginastera elabora, en dotze parts consecutives, un fresc sonor sobre l’imaginari folklòric argentí, fent abstracció dels seus trets més característics. La idea de metamorfosi permanent és el motor d’elaboració compositiva de l’obra, en un procés de generació constant a partir de la transformació de materials preexistents.

Tancarà la proposta la interpretació de l’obertura de Les criatures de Prometeu, una de les primeres músiques incidentals de Beethoven. Concebuda per encapçalar el ballet homònim de Salvatore Viganò, ha passat a integrar-se al repertori orquestral com a part del conjunt d’obertures cèlebres de l’autor. Cal dir que la música d’aquest ballet, tot i el seu èxit, va ser criticada al seu temps com a “fragmentada i extremadament complexa”, anticipant en bona part els qualificatius que van acompanyar Beethoven al llarg de la seva carrera.