Festival Emergents Barcelona

Festival Emergents Barcelona

Debuts amb l'OBC

Escolta’l a Spotify
  • Dates 26, 27 i 28 de març 2021
  • Preu entrades 25 € / 35 € / 45 € / 55 €
  • Sala Sala 1 Pau Casals
  • Cicle Festival Emergents Barcelona

Tres joves talents presenten tres pedres de toc del repertori solista. El Concert per a piano n. 1 de Felix Mendelssohn, el concert de Robert Schumann per a violoncel i el Concert per a violí n. 3 de Camille Saint-Saëns són punts de referència inqüestionables en la configuració del repertori per a solista i orquestra del segle XIX.

Més enllà de ser vehicles del virtuosisme tècnic, el concert esdevé un gènere idoni per concentrar les ambicions estètiques del Romanticisme: el contrast entre les forces del solista i de l’orquestra té un correlat metafòric evident en la plasmació del conflicte entre la llibertat de l’individu –capaç d’esdevenir heroi o geni– i les constriccions de l’ordre social.

La Simfonia n. 7 d’Antonin Dvořák és, juntament amb la Novena o “Del nou món”, la més coneguda de la seva producció. Amb una estructura ambiciosa i unes dimensions colossals, l’autor beu de l’incipient fervor patriòtic bohemi per compondre una de les obres mestres del nacionalisme txec. La simfonia va ser estrenada el 1885 a Londres sota la direcció del mateix compositor.

Anastasia Kobekina (divendres)
Robert Schumann: Concert per a violoncel en la m, op. 129 (1850) 25'

Alexandra Dovgan (dissabte)
Felix Mendelssohn: Concert per a piano n. 1 en sol m, op. 25 (1831) 19'

Matvey Blumin (diumenge)
Camille Saint-Saëns: Concert per a violí n. 3 en si m, op. 61 (1880) 30'

Antonín Dvořák: Simfonia n. 7 en re m, op. 70 (1885) 37'

Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)

Anastasia Kobekina, violoncel
Alexandra Dovgan, piano
Matvey Blumin, violí
Kazushi Ono, direcció

Concerts relacionats

Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies.