COVID-19. Mesures de Seguretat per accedir a L’Auditori de Barcelona. MÉS INFO

Enrere

La directora Tabita Berglund debuta amb l'OBC dirigint 'Tabula Rasa' d'Arvo Pärt

Aleix Palau
La directora Tabita Berglund debuta amb l'OBC dirigint 'Tabula Rasa' d'Arvo Pärt

Els violinistes Vera Martínez Mehner i Abel Tomàs i la pianista Lluïsa Espigolé seran els solistes d'aquesta obra magistral del compositor estonià.
Amb més de 1.600 suscriptors d'arreu del món, L'Auditori Digital amplia la promoció de suscripció a 1€ durant el primer mes fins al 15 de desembre.



L'Auditori de Barcelona continua demà divendres la seva activitat de concerts en viu a través de L'Auditori Digital amb el debut al capdavant de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya de la directora noruega Tabita Berglund, una de les joves promeses de la cantera de batutes escandinaves.

Serà a les 19 h amb una de les obres cabdals de la producció del compositor Arvo Pärt, Tabula Rasa per a dos violins, piano preparat i orquestra de corda. Una obra que comptarà amb un repartiment solístic de primera amb els violinistes Vera Martínez Mehner i Abel Tomàs, membres del Quartet Casals, i la pianista Lluïsa Espigolé. Completarà el programa la darrera simfonia de Jean Sibelius, la Setena, on l'autor va fer una síntesi magistral del seu estil compositiu.


Tabula Rasa de Pärt i la Setena de Sibelius
La música d’Arvo Pärt respon a una necessitat existencial de ruptura amb els límits imposats tant per l’oficialitat soviètica com per l’herència de les avantguardes. Des dels anys setanta, i a partir de l’estudi de la polifonia clàssica i l’aprofundiment en l’ascesi de l’església ortodoxa, l’autor concep la música com a emergència d’una ressonància perduda. La referència al ressò de les campanes -tintinnabuli- convida a una escolta recollida, fora del pas del temps i que possibilita contemplar la germinació d’una bellesa primigènia. Tabula Rasa, amb la mateixa plantilla que el Concerto Grosso d’Alfred Schnittke i dedicada al violinista Gidon Kremer, és una de les obres fonamentals per entendre la segona meitat del segle XX.
Jean Sibelius va compondre l’última de les seves simfonies fent una síntesi magistral dels procediments formals treballats al llarg del seu catàleg. Concebuda en un sol moviment i de durada relativament breu, s’estructura en quatre seccions disposades simètricament i travessades per diferents gradacions de tempos. La simfonia aprofita materials que el compositor havia acumulat per a l’elaboració de l’inacabat poema simfònic Kuutar, basat en el Kalevala, el poema èpic finès. Composta el 1924, la Setena de Sibelius pot escoltar-se com un epíleg a la tradició simfònica tardoromàntica.


Èxit de L'Auditori Digital
En les seves primeres setmanes de recorregut, L'Auditori Digital compta ja amb més de 1600 suscriptors dels cinc continents. Una xifra que posa en relleu l'interès internacional que ha despertat aquesta plataforma inèdita a l'Estat.

A més d'Espanya, L'Auditori Digital compta amb un elevat nombre de suscriptors de França, Alemanya, Estats Units, Suïssa, Regne Unit, Països Baixos, Singapur o Australia, entre altres, i no para de créixer.

Per fer-lo més accessible i ampliar-ne la difusió durant la seva primera etapa, L'Auditori de Barcelona ha decidit prorrogar fins al 15 de desembre la promoció de suscripció pagant només 1€ durant el primer mes amb accés il·limitat a tots els continguts de la plataforma. Un cop finalitzi la promoció, la subscripció mensual tindrà un preu de 7,90€. També hi ha l’opció de consumir concerts únics per un preu de 3,90€ tant si són en live streaming com en la versió de catàleg.


Propers concerts en live streaming a través de L'Auditori Digital:

OBC: Tabula Rasa. Divendres 13 de novembre, 19 h.
Banda: Immortal Ausiàs March. Dissabte 14 de novembre, 18 h.